Konfiguracja poczty w Microsoft Office 365/Outlook – jak to zrobić?
Masz problemy z odpowiednią organizacją czasu w pracy i znalezieniem potrzebnych e-maili w swoich skrzynkach pocztowych? A może zarządzasz zespołem i chcesz móc przydzielać im zadania w prosty i szybki sposób? Dobrym pomysłem jest skonfigurowanie poczty w Microsoft Office 365/Outlook 2019. Zastanawiasz się, jak to zrobić? Poznaj te wskazówki!
Poczta Outlook logowanie – jak to zrobić?
W programie Outlook 365 można dodawać różnorodne typy kont e-mail. Niezależnie od tego, czy jesteś użytkownikiem Gmail, Yahoo, Exchange, Microsoft 265 czy iCloud – teraz możesz mieć całą pocztę w jednym miejscu. Jednak aby skonfigurować ją, najpierw trzeba wykonać kilka kroków.
- Uruchom program Microsoft Office 365/Outlook 2019.
- Kliknij przycisk „plik”, wybierz zakładkę „informacje” oraz naciśnij na kafelek „dodaj nowe konto”, aby utworzyć nową pocztę Office i ją skonfigurować.
- Wpisz adres e-mail, który jest przeznaczony do konfiguracji.
- Kliknij przycisk „połącz”.
- Poczekaj na monit.
- Wprowadź hasło, które było podane podczas tworzenia skrzynki pocztowej.
- Kliknij przyciski „OK” i „zakończ”.
- Korzystaj ze swojego konta e-mail za pośrednictwem programu Outlook.
Po wykonaniu wszystkich tych kroków poczta mail.outlook zostanie skonfigurowana prawidłowo.
MICROSOFT OFFICE 2019 PROFESSIONAL PLUS – dobry wybór do pracy
Poczta office 365 nie przyjmuje hasła – co robić dalej?
Zdarza się, że w trakcie logowania do poczty firmowe Outlook, program nie przyjmuje hasła. Jeśli masz pewność, że wpisujesz właściwe dane, sprawdź, czy konto e-mail nie wymaga dodatkowych zabezpieczeń. Coraz częściej takie usługi jak iCloud, Gmail czy Yahoo stosują uwierzytelnianie dwuskładnikowe. W ten sposób upewniają się, że to na pewno Ty starasz się o dostęp do konta e-mail.
W takiej sytuacji, aby móc kliknąć, w poczcie outlook, „zaloguj”, może być potrzebne tzw. hasło aplikacji. Aby je uzyskać, np. u dostawcy Gmail, należy kliknąć:
- ikonę aplikacji Google w prawym górnym roku ekranu;
- przyciski „Konto”, następnie „Zabezpieczenia” i „Logowanie się do konta Google”.
- guzik > obok pozycji „wyłączona”. Następnie kliknij „rozpocznij” i postępuj według dalszych wskazówek;
- przycisk > obok pozycji „hasła aplikacji”, a potem wprowadzić swoje hasło Google i się zalogować. Następnie trzeba wybrać z listy rozwijanych pozycje „poczta” i „komputer z systemem Windows” oraz kliknąć „generuj”.
Po wykonaniu powyższych kroków otrzymasz hasło aplikacji, które należy wpisać w Outlook.
Problemy z dodaniem konta e-mail do Outlook poczty – co dalej?
Zdarza się, że konto e-mail trzeba dodać ręcznie do poczty Office, czyli Outlook. W takiej sytuacji należy postępować według poniższych wskazówek.
- Otwórz program Outlook.
- Kliknij przyciski „plik” oraz „dodaj konto”.
- Wprowadź swój adres e-mail i wybierz kafelek „Opcje zaawansowane”.
- Zaznacz tik w kwadracie przy pozycji „Pozwól mi skonfigurować konto ręcznie”.
- Kliknij przycisk „Połącz”.
- Znajdź odpowiedni typ konta i kliknij przycisk „Dalej”.
- Wprowadź hasło i wybierz kafelek „Połącz”.
Podczas tej procedury masz wpływ także na protokół pocztowy, za pomocą którego będzie odbierana Twoja poczta. Do wyboru są:
- IMAP – po zdecydowaniu się na tę opcję wszystkie kopie wiadomości będą pozostawać na serwerze;
- POP 3 – po wybraniu tego protokołu, program pobierze wszystkie e-maile na komputer i usunie je z serwera.
Trzeba także zdecydować, jaki ma być typ zabezpieczeń poczty przychodzącej i wychodzącej. Rekomendowany to SSL, ponieważ jest najbezpieczniejszy.
Outlook – poczta skrojona na miarę
Zastanawiasz się, dlaczego warto postawić na pocztę Outlook? Obecnie w internecie jest dostępnych wiele programów do zarządzania e-mailami czy kalendarzem. Zastanawiasz się, dlaczego warto zostać przy aplikacji Microsoft? Powodów jest wiele.
- Za pomocą programu Outlook można odbierać i wysyłać wiadomości e-mail, nawet jeśli nie masz połączenia z siecią internetową. To duże ułatwienie zwłaszcza dla osób, które np. pracują zdalnie i nie zawsze mają dostęp do internetu.
- W Outlook można stworzyć priorytetową skrzynkę odbiorczą, w której będą się znajdować e-maile od najważniejszych osób. Dzięki temu nie umknie Ci żadna wiadomość od szefa, współpracowników czy klientów.
- Podczas wysyłania wiadomości za pośrednictwem programu Outlook można przyciągać uwagę pojedynczych osób spośród wszystkich odbiorców. Wystarczy wprowadzić symbol @, a następnie napisać imię i nazwiska adresata, aby zostało specjalnie podkreślone, a jego adres dodany do wiersza „do” wiadomości.
- Podczas wysyłania e-maila za pomocą programu można dołączać pliki nie tylko z komputera, ale także z chmury, np. OneDrive czy SharePoint.
Outlook można zintegrować z kalendarzem z pakietu Microsoft Office. Dzięki temu będzie można nie tylko wysyłać wiadomości i zarządzać nimi, ale jednocześnie śledzić spotkania swoje oraz współpracowników. To duże ułatwienie w zarządzaniu licznym zespołem!
Microsoft 365/Outlook 2019 – gdzie kupić?
Interesuje Cię nowoczesny system do zarządzania wiadomościami e-mail, a także kalendarzem? Postaw na Outlook ze sprawdzonego źródła. Jest sprzedawany w pakietach Microsoft Office:
- Home&Business, który zawiera także programy Word, Excel, PowerPoint i OneNote. Ten zestaw jest przydatny, jeśli np. pracujesz zdalnie i nie zarządzasz zespołem, a tylko kontaktujesz się ze swoimi zwierzchnikami;
- Professional – to rozbudowany zestaw, który oprócz wspomnianych wcześniej programów zawiera także aplikacje Publisher i Access. Mogą być przydatne dla osób zarządzających firmą, które chcą kontrolować jej rozwój;
- Pro Plus – w pakiecie otrzymujesz nie tylko wszystkie wspomniane wcześniej programy, ale także Skype (do rozmów wideo) oraz dostęp do usługi dysku chmurowego OneDrive. To chmura, w której można przechowywać dużo danych i udostępniać je w razie potrzeby.
Wybór pakietu Microsoft Office nie może być przypadkowy! Od niego zależy Twoja produktywność w pracy. Dokładnie przeanalizuj dostępne opcje i podejmij świadomą decyzję.